تبلیغات
دیکته - طرح درس روزانه بخوانیم بنویسیم پنجم
دیکته
من ستایشگر معلمی هستم که به من اندیشیدن را بیاموزد نه اندیشه ها را.......
 
طرح درس روزانه بخوانیم بنویسیم پنجم
درس اول الهی

به ادامه مطلب بروید

طرح درس روزانه

                نام درس : بخوانیم بنویسیم                شماره ی درس : درس اول              عنوان درس : الهی             پایه : پنجم                زمان : 50 دقیقه

       تعداد دانش آموزان : 26نفر        نام معلم : 

 

اهداف درس

1)      تقویت روحیه نیایش و دعا كردن           2) آشنایی با تحمیدیه و توجه به آغاز كارها با نام الهی

3)      آشنایی با برخی نكات زبانی                  4)  توانایی خواندن متن با تلفظ صحیح

5)      تقویت روحیه ی مشاركت و همیاری

وسایل لازم

كارت كلمات _ كتاب درسی

روش تدریس

همیاری و مشاركت ، بحث و گفت وگو ، توضیحی

زمان

سلام و احوال پرسی ، حضور و غیاب ، دقت در وضع جسمی دانش آموزان

5 دقیقه

 

 

 

گروه بندی

فعالیت معلم

فعالیت دانش آموز

 

قبلاَ كلمه های« مهربان- بخشنده- آفریننده- خالق یكتا- كریم- حكیم ستّار-صمد-احد-قادر» را كه از صفات خداوند است روی كارت ها می نویسیم وسپس بین دانش آموزان تقسیم می نماییم.

هریك از دانش آموزان یك كارت بر می دارد.

5 دقیقه

 

ایجاد انگیزه برای ورود به  درس

1- شعر پایان درس را می خوانیم.

2- از دانش آموزان می خواهیم با توجه به شعری كه خوانده شدو با توجه به كلمه ی مربوط به گروه خود با هم فكر كنند و با آن یك جمله بسازند.

3- به طور تصادفی از چند گروه می خواهیم جمله ی خود را برای كلاس بخوانند.

1- دانش آموزان خوب گوش می دهند.

2- دانش آموزان با توجه به كلمه ی مربوط به گروه خود جمله می سازند.

 

3- دانش آموز منتخب جمله ی خود رابرای كلاس می خواند.

 

10 دقیقه

قبل از شروع درس

چند سوال از دانش آموزان می پرسیم، مثل:

الف) چند نعمت از نعمت های خدا را نام ببرید.

ب) در برابر نعمت های خدا چه وظیفه ای داریم؟

ج) چه كار كنیم تا خدا از ما راضی باشد؟

دانش آموزان با دقت به سؤال گوش می دهند و به صورت فردی پاسخ می دهند.

5 دقیقه

 

 

 

ارائه ی درس جدید

1- از دانش آموزان می خواهیم كتاب « بخوانیم را باز كنند و درس را به صامت خوانی كنند.

2- از دانش آموزان می خواهیم راجع به موضوع درس گفت وگو كنند.

3- از دانش آموزان می خواهیم هر كلمه را كه در خواندن آن مشكل دارند در گروه خود به مشورت بگذارند.

4- یك بار متن درس را به صورت خطایی می خوانیم.

5- به صورت تصادفی از چند نفر از دانش آموزان        می خواهیم سطر بالا یا پایین آن را بخوانند.

1- دانش آموزان كتاب را باز كرده ودرس را صامت خوانی      می كنند.

2- دانش آموزان راجع به محتوای درس گفت و گو می كنند.

 

3- دانش آموزان نحوه ی تلفظ بعضی از كلمات را از هم        می پرسند.

4- دانش آموزان به متن درس خوب گوش می دهند.

5- دانش آموزان با دقت متن را می خوانند.

 

 

20 دقیقه

 

فعالیت درك ودریافت

1- از همه ی گروها می خواهیم ابتدا  سوالات درك ودریافت را بخوانند و بعد راجع به پاسخ آنها باهم مشورت كنند.

2- به طور تصادفی از نماینده ی هر گروه می خواهیم یك سوال را بخواند و به آن پاسخ دهد.

1- دانش آموزان در گروههای خود سوالات را می خوانند و       

درباره ی پاسخ آنها با هم گفت وگو می كنند.

2- نماینده ی هر گروه یك سوال را بلند می خواند و به آن پاسخ می دهد.« نظر اعضای گروه را اعلام می كند»

 

5 دقیقه







 
درباره وبلاگ

کارشناس آموزش ابتدایی
کارشناس ارشد ادبیات فارسی

مدیر وبلاگ : هاشمی

نویسندگان
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :